Школьный театр на английском языке. Постановка сказок на неделе английского языка в начальной школе

Подписаться
Вступай в сообщество «vidental.ru»!
ВКонтакте:

СЦЕНАРИЙ ПОСТАНОВКИ СКАЗКИ «Little Red Riding Hood» (Красная шапочка)

Цель постановки: привить учащимся интерес к драматизации сказок на английском языке;
ознакомить со страноведческим материалом;
активизировать навыки диалогической и монологической речи.
Задачи:
1. Развить умения и навыки понимание и речи, научить учащихся произносить и понимать текст:
повести работу над запоминанием текстового материала.
2. Развить навыки аудирования и понимание информации через различные задания.
3. Воспитать интерес к английскому языку, повысить мотивацию к его изучению.
Участники: учащиеся 4а класса.
СЛАЙД 1
Ученик: А-Английский в жизни пригодится.
Н-На отдыхе..как объясниться?
Г-Глазами хлопать и стоять.
Л-Лишь улыбаться и моргать?
Ученица: И-И делать вид. что понимаешь.
Й
С-Стоишь и вывески читаешь.
К-Каким-то жестом объяснил.
И-И думаешь.поговорил?
Й
Ученик: Я-Язык английский изучайте!!
З-Знакомство с ИНГЛИШ-углубляйте!!
Ы-
К-Как за основу-вы считайте!!!
Ученица: Все любят сказки. А вы любите сказки?
Ученик: А сказки на английском?
СЛАЙД 2
Ученица: Любите сказки, как любим их мы. Сказка Красная шапочка. Действующие лица: Красная шапочка, Мама, Волк, Бабушка, Охотник.
СЛАЙД 3 звучит аудиосказка
Сцена 1
LRRH: Hello. My name is Little Red Riding Hood.
Mother: Little Red Riding Hood! Where are you?
LRRH: I am here, mummy!
Mother: Today is your grandmother’s birthday. Take a cake, apples, a jar of honey to her!
LRRH: Ok, mummy!
Mother: Don’t speak to anybody on the way. Don’t stop in the wood.
LRRH: All right, Mother! Goodbye!
Mother: Goodbye, darling!
СЛАЙД 4

(Мама уходит. Красная шапочка идет через лес к бабушке под музыку)
LRRH: How nice it is in the wood! There are many flowers here!
СЛАЙД 5
(Волк встречает Красную шапочку) (звук Тада-да-да)
Wolf: I am big and grey. I live in the wood; I want to eat Little Red Riding Hood.
Wolf: Hello Little girl.
LRRH: Hello Mister Wolf!
Wolf: How are you? Where are you going?
LRRH: Fine, thank you! I am going to my grandma. It’s her birthday today.
Wolf: Where does your granny live?
LRRH: She lives in the little house in the wood.
Wolf: Well! Goodbye!
LRRH: Goodbye Mister Wolf!
(звучит аудиосказка СЛАЙД 6)

СЛАЙД 7
(Красная шапочка уходит, а волк бежит к бабушке и стучится к ней в дверь)
(бабушка дома убирает и поёт песню), (стук в дверь)
Granny: Who is there?
Wolf: It’s me, Little Red Riding Hood!
Granny: Come in, dear!

СЛАЙД 8
(Волк нападает на Бабушку и она спасается бегством)
Красная шапочка стучится в дверь и волк переодевается в Бабушку)

СЛАЙД 9
(Красная шапочка подходит к дому и стучится в дверь)
LRRH: Knock, knock, knock!
Wolf: Who is there?
LRRH: It’s me, Little Red Riding Hood.
Wolf: Come in darling! I am glad to see you!
(Красная шапочка подходит поближе)
LRRH: Happy birthday, granny! Many happy returns to you!
Wolf: Thank you, darling!
СЛАЙД 10
(звучит музыка Happy birthday, красная шапочка рассматривает волка. Красная шапочка присматривается и говорит удивленно)
LRRH: Oh! What big eyes you have, granny!
Wolf: The better to see you, my dear!
LRRH: What big ears you have, granny!
Wolf: The better to hear you, my dear!
LRRH: What sharp teeth you have, granny!
Wolf: The better to eat you up, my dear!
(Волк набрасывается на Красную Шапочку)
LRRH: Help! Help!
СЛАЙД 11
(Входит охотник под песенку и арестовывает Волка)
СЛАЙД 12
Granny: Oh, thank you very much!
Hunter: It’s nothing!
LRRH: Thank you!
Бабушка к зрителям: That’s the end of the story.
СЛАЙД 13
Ученик: Язык английский - международный,
Его желательно всем знать.
Мы говорить научимся свободно,
Чтоб в разных странах побывать.

СЦЕНАРИЙ ПОСТАНОВКИ СКАЗКИ «Cinderella» («Золушка»)

Цель: обеспечение эстетического и интеллектуального развития учащихся.
Задачи:
1) совершенствование грамматического строя монологической и диалогической речи школьника, эффективного общения и речевой выразительности.
2) создание положительной мотивации и потребности в практическом использовании английского языка.
3) развитие творческого потенциала обучающихся и их способности работать в коллективе.
4) развитие у учащихся памяти, мышления, внимания, воображения.
5) развитие у школьников чувства ритма, темпа, чувства пространства.
Оформление:
- декорации на сцене
- презентация на проекторе на заднем плане сцены;
- музыкальное сопровождение (отрывки произведений);
- костюмы.
CINDERELLA
–Золушка
Действующие лица:
Cinderella- Золушка
Father- отец
Stepmother- мачеха
Stepsister1- сводная сестра 1
Stepsister2- сводная сестра 2
Fairy - фея
Prince- принц
King- король
Queen- королева
Два стражника Сцена 1.
На экран проецируется изображение комнаты.
Звучит музыка лирического танца Буренина А. А. Золушка подметает пол. Входит отец.
Cinderella (подбегает к отцу): Good morning, Daddy! I love you!
Father (гладит Золушку по голове): Good morning, dear! How are you?
Cinderella (улыбается): Fine, Daddy, fine. And you?
Звучит музыка народной песни «Барыня». Входит мачеха с дочерьми.
Stepmother (надменно подняв голову): We’ll go to the ball today. You, Basil, go away! Cinderella, clean this mess and I want a party dress.
На экран проецируется изображение работающей Золушки.
Stepsister1 (прихорашивается перед зеркалом): And I want a dress.
Stepsister2: (топает ногой): And I want a nice dress.
Stepmother (бросает на пол вещи): Cinderella, clean this mess! You can’t go to the ball, until you do this all (дает ей длинный список домашних дел).
Stepsister1 (хихикая): No, you can’t go to the ball….
Stepsister2: …. until you do this all!
Звучит музыка народной песни «Барыня». Мачеха с дочерьми уходят.
Cinderella (читает вслух): Clean the house, wash the blouse, make food... Oh, it’s not good (плачет).
Звучит музыка Владимира Дашкевича из к/ф «Зимняя вишня».
Сцена 2.
На экран проецируется изображение феи.
Золушка плачет. Появляется фея.
Fairy: Why are you crying, dear, why? Please, don’t cry!
Cinderella (плачет): I can’t go to the ball, because my dress is very old.
Fairy: I can help you. Look at me! Close your eyes. One-two-three!
(взмахивает волшебной палочкой) Звучат звуки, демонстрирующие эффект волшебства.
Золушка кружится и снимает с себя старый фартук. Фея танцуя приносит Золушке туфельки и она их надевает.
Cinderella (изумленно смотрит на свое новое красивое платье): I can’t believe this dress is mine! Thank you, fairy, you are so kind.
Fairy (грозит Золушке пальцем): But at twelve o’clock you must be here… or your dress will disappear.
Cinderella (радостно): Oh, yes, it’s clear.
Золушка «садится» в карету.
На экран проецируется изображение кареты, направляющейся во дворец. Звучат бубенчики.
Сцена 3.
Звучит музыка – Вальс Г.Свиридова. Начинается бал, выходят король, королева, принц, гости.
На экран проецируется изображение зала во дворце.
Queen (обращается к гостям): The ball is on. Let’s dance and play.
King (обращается к гостям): Let’s have a lot of fun today!
Звучат торжественные оркестровые звуки. Появляется Золушка в бальном платье. Все смотрят на нее с восхищением.
Queen (обращается к королю): Look at that girl!
King (восхищенно): She’s so nice and slim!
На экран проецируется изображение принца и Золушки.
Prince (подходит к Золушке): Hello! Let’s dance! You are my dream!
Звучит музыка - Вальс N2 си-минор Шопена. Принц и Золушка танцуют. Часы бьют 12.
Cinderella (испуганно): It’s twelve o’clock and I must run. Bye-bye. I had a lot of fun (Убегает, теряя одну туфельку)!
Звучит музыка Жорж Диран Гарваренца «Вечная любовь». Принц поднимает туфельку, вздыхает и печально уходит со сцены. Все остальные гости бала тоже покидают сцену.
На экран проецируется изображение дворцовой лестницы и потерянной на ней туфельки.
Сцена 4.
Утро. Звучит музыка Елены Голубо из фильма «Три орешка для Золушки» . На экран проецируется изображение комнаты. На сцене появляется принц со стражниками. Мачеха с дочерьми выходят зевая и потягиваясь. Золушка накрывает завтрак на стол. Папа выходит с газетой.
Prince (обращается к мачехе и дочери): We know you were at the ball. Try on this shoe.
Сводная сестра 1 старается надеть туфельку.
Stepsister 1 (раздраженно): Oh, it’s very small!!!
Сводная сестра 2 тоже пытается её надеть.
Stepsister2: Oh, it’s too small!!! (сдвигает брови и сердится)
Prince (замечает Золушку): But who is that girl? Come here, please! Try on this shoe, pretty Miss!
Stepmother (возмущенно качает головой): But she didn’t go to the ball!!!
Father (принцу): Give her the shoe! Her foot is small.
На экран проецируется изображение принца, стоящего на одном колене перед Золушкой. Золушка надевает туфельку, а фея приносит ей вторую.
Prince (встает на одно колено перед Золушкой): I’m happy that I’ve found you! I love you, and I’d like to marry you.
Cinderella (радостно): Oh, yes, my Prince, I love you too.
Звучит вальс Мендельсона.
Золушка снимает старый фартук. На ней красивое платье.
На экран проецируется изображение счастливой Золушки в свадебном платье и принца.
Звучит музыка М. Дунаевского «Ветер перемен». Все персонажи сказки выходят на поклон. Ведущий представляет зрителям каждого участника спектакля.

The Canterville Ghost

By Oscar Wilde

Cast:

  1. Mr. James B. Otis, American Minister
  2. Mrs. Otis, his wife
  3. Mr. Washington Otis, his elder son, 23
  4. Miss Virginia Otis, his daughter, 18
  5. Naughty twins
  6. Lord Canterville
  7. Mrs. Umney, the housekeeper

8. The Canterville Ghost

Scene I

(Занавес закрыт. Звучит музыкальный фрагмент, передающий настроение спектакля. Занавес открывается. Комната в замке - камин, столик со скатертью, пара кресел,окно. За окном виднеется сухая ветка дерева. Лорд Кентервиль и мистер Отис просматривают бумаги. Отис с сигарой в зубах)

Lord – So, sir, as I told you before, here, in our old castle lives a ghost. He has been living here for more than 300 years.

Mr. Otis – Rubbish! We, Americans don’t believe in all these things. We live in an advanced country, where you can buy everything... for money.

Lord – But not a ghost! I’m afraid that the Canterville ghost exists. Usually he appears just before the death of the family member.

Mr.O – In such cases only a doctor can help. The laws of nature are the same in Britain and in America.

Lord - You, Americans, have always been so close to nature…But if you take the castle together with the Ghost, it’s all right. Don’t forget I’ve warned you.

(Склоняются, чтобы подписать бумаги, раскат грома, свет мигает и гаснет)

Mr. O – Poor old England! Something wrong with electricity… Doesn’t matter…

(Достает фонарик, подписывают бумаги, пожимают руки, шум за дверью, входит семья мистера Отиса, свет)

Mr.O -Oh, here they are. Let me introduce you my family: my wife, Mrs. Otis, my elder son, Washington- a future diplomat. My daughter Virginia, she is very good at horse riding. And here are my twins- we call them “The stars and stripes’, you see, because I have to whip them for their monkey tricks sometimes.

Lord - Glad to meet you. And here is Missis Umney, the housekeeper. She will show you to your rooms.

Mrs. O - Look, there is something on the cloth! What could it be?

Mrs. Amny - It’s blood, Missis. Just on this place Lady Eleanor Canterville was killed by her husband, Sir Simon Canterville in the year 1575. Having done so he disappeared and his body was never found. The tourists who come to the castle like watching this spot of blood. It’s impossible to take it away.

Mr. Wash – That is all nonsense! Pinkerton’s Stain remover will clean it up in no time!

(Поливает скатерть очистителем, показывает всем чистую)

It never lets me down!

(Вспышка молнии, гром. Миссис Амни подает в обморок)

Mrs. O - What a monstrous climate! Will she fall down every time when she hears some noise? Mrs. Umney, get up, its time for supper. Would you join us, Lord Centerville?

(Все удаляются со сцены ужинать, гаснет свет, звучит тревожная музыка)

Scene II

(Ночь в замке. В комнате горит светильник. Мистер Отис сидит в кресле, читает, откладывает книгу)

Mr. O –Well, it was a hard day. It’s time to go to bed. (Смотрит на часы) It’s twelve! So late! (Потягивается, зевает, видит пятно на скатерти) –Hm, what colour is it now? Yellow? Isn’t it strange? But what’s this? (Прислушивается. Слышатся шаги, лязг металла) Am I tired?(Проверяет пульс) Or ill?(Трогает лоб. Звуки доносятся все отчетливее. Подходит к саквояжу, копается в нем, смотрит разные флаконы, находит нужный)

That will help!(Выходит из своей комнаты, видит призрак, в лохмотьях, с цепями на руках)

Sir, I have to ask you to oil your chains from this time onwards not to bother my family at night. Just for this purpose you can use this wonderful American oil “The rising sun of democracy”. The instruction is given. If you want some more, let me know. Good night, sir. (Уходит к себе. Привидение хватает флакон, читает, бросает на пол, уходит, глухо стеная. Не успевает он пройти несколько шагов, в него летит подушка, слышно хихиканье близнецов, воет от возмущения,

GH - I’ll take revenge! Потрясает цепями, убегает)

(В комнате призрака: перебирает гардероб, ищет образ для устрашения:

GH- Shall I put on this- to remind them a vampire? Or this- I remember Lady Johns fainted having seen me in her mirror. Probably this armour will do? Sir Statfield died immediately when he saw me in his wardrobe staying with a sward. No, no! I’ll put on a shroud and play the part of Crazy Martin. That will work, I know! (Одевается в саван, мажет лицо зеленым, берет кинжал, выходит. Крадется в темноте - часы бьют - замирает, прислушивается, идет дальше, бормоча ругательства, размахивая кинжалом – и вдруг наталкивается на другого призрака с табличкой на груди. Пугается, бросается наутек с воплями, вбегает к себе, прячется с головой под тряпье. Борется со страхом, гордость берет верх)

GH- No, never Simon Canterville was a coward! I’ll make acquaintance with this powerful ghost and we’ll fight together! We’ll show these Americans! We’ll make them estimate us! (Решительно идет обратно, подходит к призраку, у того отваливается голова. Дрожащими руками берет табличку, читает:

The Otis Ghost. The only trueand original ghost .Beware of imitations!

(Воздевает к небу руки:

GH- They’ve played a trick! On me! Murder! No sooner the moon would rise again a murder would come to Canterville House! (Кричит петух) Damned bird! It’s time to get back! (Пятится назад, ноги скользят, падает, встает, кряхтя, потирая спину, смотрит на руки

What’s the hell is this? Oil? I know who has done it- these hellish twins!

Twins : Here we are, sir! (С визгом выскакивают, заплевывают призрак горохом из трубочек, он мечется, закрывает лицо руками. На шум выскакивает мистер Отис со свечой и револьвером в руках):

Mr. O - Hands up!

(Призрак дует на свечу, убегает, завывая, останавливается, переводит дыхание, издает дьявольский хохот, выходит миссис Отис с микстурой в руках)

Mrs. O - Are you OK? I think you have a bad cough. Take this medicine three times a day and it will surely help you!

(Хватает у нее бутылочку, выпивает залпом, стонет, близнецы крадутся к нему с веревкой, кричат в ухо. Он, стеная, уносится к себе)

(Утро, Вашингтон пьет кофе, рассматривает пятно на скатерти)

Wash . - Don’t you think the spot has changed its colour. It was first red, then yellow? And now? Look? It’s green! Does it mean that my Pinkerton Stain remover doesn’t work properly? I should write to the firm a reclamation letter.(Входит Виржиния)- Virginia! Here you are! We go for a walk to the forest all together. Will you join us?

Virg. –Oh, yes, Wash, in a moment. I’ve forgotten my gloves.

Wash . - So, be quick. We’ll be waiting for you in the park. (Уходит, Виржиния идет к себе за перчатками. В это время входит призрак. Он удручен, боязливо оглядывается, прислушивается, вздрагивает, услышав голоса близнецов, подходит к окну, садится, замирает, задумчиво глядя в окно. Входит Виржиния. Сначала пугается, хочет уйти, потом останавливается, внимательно смотрит на него, лицо становится сочувственным, неслышно подходит к нему.)

Virg. - Sorry to trouble you, sir. I just wanted to say how much I am sorry for you! Tomorrow my brothers are going back to school. Nobody will offend you, if you promise to behave well.

Virg

Virg.

Virg.

GH - I am afraid, no, young lady. I have gone without food for 300 years. But it was rather nice of you to offer me a sandwich. Cheese, you say? You are a nice young lady, much better than all your American family!

Virg. - You mustn’t say so! It’s you who is awful! Who has stolen all my paints to renew this stupid blood spot! First you took the reds so that I couldn’t paint sunsets, then you stole the yellow ones. And yesterday you took the green emerald! How could blood be green?

Virg - Every American family would be glad to have a true family ghost. Would you like me to ask my dad? He could buy you a ticket to America.

Virg.

Virg-

Virg- Oh, my poor, miserable ghost! Don’t you know such a place where you could fall asleep?

GH -Yes, I do. Far-far away there is a small garden, the grass is long and soft there, the flowers are as white as stars and a nightingale sings there all the night.

Virg - You are speaking about the garden of death, don’t you?

Virg - Me?

Virg-

Virg-

Wash

Twins

Mr. Otis(

Mrs. Otis

Mrs. Umeny

Wash

Мrs. Otis

Mr. Otis - Please, never else play such tricks!

Twins- Play tricks only on the ghost! Only on the ghost! Oh, look!

Virg

Twins - Look! The dry almond tree has blossomed! There are flowers in moonlight! We can see them! (Показывают на окно, за которым видна покрытая цветами ветка)

Virg

(Звучит музыка)

Virg. - Sorry to trouble you, sir. I just wanted to say how much I am sorry for you! Tomorrow my brothers are going back to school. Nobody is going to offend you, if you promise to behave well.

GH . - But how can I behave well? I am a ghost! I must walk at night, must moan, and must clank my chains! This is the reason of my existence.

Virg . - I see no reason in it. Mrs. Umney told us you had killed your wife.

Gh . –Yes, I had. But it’s my own business.

Virg. - No, it isn’t. It’s very bad to kill people.

Gh- But you didn’t know her. She was ugly! Besides she couldn’t cook at all. Yes, I killed her, but why did her brothers made me die of hunger?

Virg. - You died of hunger? Poor mister Ghost! Are you still hungry? I’ve got some cheese sandwiches. Would you like one?

GH - I am afraid, no, young lady. I have gone without food for 300 years. But it was rather nice of you to offer me a sandwich. Cheese, you say? You are a nice young lady, much better than all this your awful American family!

Virg. - You mustn’t say so! It’s you who is awful! Who has stolen my paints to renew this stupid blood spot!? First you took all the reds ones and I couldn’t paint sunsets, then you stole the yellow ones. And yesterday you took the green emerald! How could blood be green?

GH - But what should I do! It’s too difficult now to find real blood. You say “green”- well, why not? We, the Canterville have the blue blood. But I think you Americans don’t mind.

Virg - Why?You should go to America. Every American family would be glad to have a true family ghost.

GH - I’m afraid, I don’t like your America.

Virg. - OK, sir, stay alone then. (собирается уйти, призрак бросается за ней)

GH - Don’t leave, miss Virginia, I beg you! I’m so lonely and unhappy. I don’t know what to do! Most of all I’d like to fall asleep, but I can’t.

Virg- You should just go to bed and close your eyes.

GH - It’s impossible. I haven’t been sleeping for 300 years! I feel so tired!

Virg- Oh, my poor, miserable ghost! Do you know such a place where you could fall asleep?

GH -Yes, I do. Far-far away there is a small garden, the grass is long and soft there, the flowers are as white as stars and a bird is singing there all the night.

Virg - The garden of death?

GH- Yes, my child. How nice it would be to rest there. And this is you who can open me the gates of this garden.

Virg - Me?

GH - Yes, you. Have you ever read the oracle on the window?

Virg- Yes, I’ve read it many times. I remember it:

When young and pure virgin will deliver a pray

From all her heart to gracious skies,

When almond tree will blossom in the moonlight

The Ghost will stop his endless painful flight

And washed with tears prediction will fulfill

And peace would come again to Canterville

But I don’t understand what it means.

GH - It means that if you cry for me and pray for my soul, the Angel of Death would be merciful to me. It won’t be easy for you, as demons would scare you, but if you stay kind and pure and loving as you are they won’t do any harm to you.

(Виржиния не поднимает голову, призрак, глядя на нее, ломает руки, вдруг девочка встает)

Virg- I am not scared. I’ll pray for you and the Angel of Death would become merciful.

(Призрак радостно восклицает, подходит, со старомодной грацией кланяется, целует ей руку. Ведет ее за руку через зал. Грохочет гром, мигает свет, звучит тревожная музыка, свет гаснет)

GH- Quick!Quick! Or it will be too late!

(Продолжает звучать музыка, стихает, зажигается свет, на сцене миссис Отис сидит в кресле, вытирает глаза, мистер Отис нервно расхаживает, миссис Амни наливает в стакан воду, подносит миссис Отис, вбегает Вашингтон).

Wash - Mum, dad, I haven’t found her anywhere!

Twins - (вбегают встревоженные, запыхавшись, с фонариками в руках) - We have looked for her in the garden. She has disappeared!

Mr. Otis(нервно прохаживаясь по комнате)- Virginia should have told us where she went.

Mrs. Otis –Stop it, James! Our girl has disappeared! Someone has kidnapped her!

Mrs. Umeny - It’s the ghost! I’ve told you how dangerous he is!

Wash . - Rubbish! She’ll be back, I know! She’s just reading or painting in some corner.

(Бьют часы, звучит завораживающая музыка, входит Виржиния с маленькой шкатулкой в руках)

Мrs. Otis - My girl! Oh, Lord! Where have you been? We’ve been looking for you everywhere!

Mr. Otis - Please, never else play such tricks any more!

Twins- Play trick only on the ghost! Only on the ghost!

Virg - Papa, he has died. I’ve been with him all the evening. He had done a lot of bad things, but he was very sorry. The Angel of Death came for him, now he rests in peace. He has left me this box of treasures.

Twins - Look! The dry almond tree has blossomed! There are flowers in moonlight! We can see them!

Virg - God has forgiven him! And you all- forgive him! Poor sir Simon! He showed me what Life is and what Death means. And now I know that Love is stronger than both!

(Звучит музыка)

Предварительный просмотр:

Mowgli

after Rudyard Kipling

На сцене:фоном-шум джунглей. Балу и Багира лежат, Маугли пытается раздобыть огонь-трет палочку.

Mo. –Look! Look! Baloo! Bagheera! It’s a wonder! How beautiful this red flower is! Oh, it’s hot!

Boo- Stop it, Little Frog, It’s a dangerous flower. It can hurt you and us all.

Mo- Not, it can’t! I am its master!

Boo- Master! Look at him! Come here, man-cub, and tell Bagheera the Master words I have taught you.

Mo- The jungle has many languages. Which shall I speak?

Boo- Say Mater words the birds.

Mo-We be of one blood, you and I! (свистит)

Boo- And for the Snake-people?

Mo- шипит We be of one blood, you and I!

Ba- Well done, Little Brother. But remember, there is no word for Monkey-people.

Mo- Never mind! I’ll become their leader, I’ll jump all day in the trees, eat bananas and throw dirt at old Baloo. (показывает все это)

Bo-(ударом лапы сшибает его) You talked to Monkey –People!

Mo-And they cared about me when you hurt me!

Bo-What a shame!

Mo-And they gave me nuts and tasty things to eat. They say I am their blood-brother. They want me to be their leader!

Bo-Listen to me, foolish man-cub! They are very-very bad. They have no law. They are dirty and shameless. They are forbidden. Never talk to them. (град орехов)

Ba-We do not notice them. Never play or go with them. (град орехов)-Багира встает, угрожающе рычит, Балу тоже. За сценой треск обезьян, топот)

MO- OK, OK, I promise I never play or go with them.

Bo- All right, then. And now go to sleep. Night has come to the jungle. (Музыка, свет меркнет, Маугли строит себе шалаш из веток, ложится, свет гаснет, на авансцене появляются бандерлоги, крадутся)

М1- Hush! They are sleeping!

M2-Look! The man-cub is sleeping in a hut!

M3-How clever he is!

M4-Wow! He can get a red flower!(нюхает уголек)

M3-How clever he is!

M1- We want him to be our leader!

M2- We’ll live in huts!

M4-We’ll be warm!

M3-How clever we are!

(Танец обезьян, затем подкрадываются, хватают Маугли за руки и ноги и быстро уносят его, затем появляются на авансцене, он уже идет, они тащат его за руки)

M1-Run, Monkey-Brother, run!

Mo-I am tired. let me have a rest!

M2-Just for one minute. We’ll bring bananas and water/ (убегают)

Прилетает коршун.

Chil -Who are you, man-cub?

Mo- We are of one blood, you and I. Tell Baloo and Bagheera where I am.

Chil-In whose name, little Brother?

Mo- Mowgli, the Frog.

Chil-I’ll fly and tell them at once! (улетает)

Возвращаются обезьяны, устраивают гвалт, съедают бананы сами, Маугли ничего не достается. Хватают его и тащат дальше. Коршун прилетает к Балу и Багире.

Chil-Hello, Brothers! Hurry up! The man-cub is in danger!

Ba- Have you seen him?

Chil-yes, and he said Master Words to me.

Bo-Such a clever frog!

Chil-The banderlogs are carrying him to the dead city. They can hurt him!

Bo-Oh, poor man-cub! Fool that I am! Fat, brown fool that I am! How can we get them, they jump high. They are not afraid of us!

Ba- I know where we go! WE go to Kaa, the Rock Snake. He can climb. He takes young monkeys at night. They are afraid of him, only of him!

(музыка, идут к Каа. Тот греется на солнце)

Ba- Good hunting, Kaa!

Kaa-Good hunting to us all. BALOO, Bagheera, what are you doing here.

Ba- We are going to hunt.

Kaa- Let me come with you. I am so hungry!

Ba- I don’t know if you like it. We are hunting for monkeys.

Kaa-Hiss, they are evil. They call me a footless yellow earth-worm.

Ba- Yes, they do. And today they’ve cried you lost your teeth and you are too old to hunt.

Kasa- Me? Old to hunt? Lost my teeth? Hiss! They also called me a fish.

Ba- Yes, a fish. And an earth-worm.

Kaa-We must teach them to speak to their master. As-sh! Where are they?

Boo-Chil said they went to the dead city.

Kaa-All one. Let us go on. (Уходят. Мертвый город. Маугли среди обезьян.)

Ma- I want to eat. Let me hunt!

M1- No, stay here. We’ll bring you food. (убегают, прибегают с фруктами, начинают толкаться, роняют все в драке. Маугли пытается уйти, догоняют его, волокут обратно. Говорят, перебивая друг друга)

M2- No, no! Don’t leave us! It’s so foolish!

M3- We are great!

M4- We are wonderful!

M1- Stay with us!

M2-Be our leader!

M3- We are the best!

M4- What we say is true!

M1-Look! There is a Black Panther.

M2- He is alone! Kill him!(все бандерлоги бросаются к Багире)

M3-(охраняет Маугли) Stay here !We’ll kill your friend!

Boo- I am here! I am climbing! I hurry! Oh, the most infamous banderlog!(вступает в битву)

Музыка, пятно света на появившегося Каа.

M1234-останавливаются.- It’s Kaa! It’s Kaa! Run! Run!

Mo-We be of one blood, you and I. You gave me life tonight, Kaa.

Kaa-All thanks, Little Brother.

Mo-If ever you are in a trap, I’ll pay the debt.

Kaa-Well said. A brave heart and a clever tongue. And now go and sleep. It’s not well for you to see what’s going on here.

(Ba, Boo, Mo- уходят, музыка факира, свет меркнет)

Kaa- The moon sets. Can you see me, banderlogs?

M1234- We see you, Kaa!

Kaa- Begins now the dance. Sit still and watch! (танец Каа)

Kaa- Banderlogs, can you move your foot without my order?

M1234- No, Kaa!

Kaa- Good, come nearer to me! … Closer! …Closer!

(Багира и Балу пытаются вернуться, Маугли удерживает их:

Mo- No! You stay with me!

Ba- Keep your hand! Or I must go!

Boo- I must go!

Mo- No, friends! We’ll keep together! Forever!

(Занавес медленно закрывается- бандерлоги все ближе подходят к Каа)

Предварительный просмотр:

Scene I

Prof . -Well, Pickering, the performance was not bad. Let"s go and find a cab.

El -Two bunches of violets in the mud. And runaway without paying.

Pick. -Look, where you are going, dear!

El - I"m awfully sorry. Captain, buy a flower off a poor girl!

Pick.- Pardon.. I haven"t any change.

El - Oh, I can change half a crown. Wait a minute. Oh, yes, here is three ha"pence. Thank you ,sir.

Policeman - Hei, you! Be careful, better give him_a flower for it.

El - Why you touch me! I"m a respectable girl! I"ve a right to sell flowers.

Policeman - Oh, don"t start!

El - I"m making an honest living. Sir, "elp me! I"m a good girl!
Prof .- Yes, dear, you are.

El - I just wanted to sell flowers to the gentleman.

Prof.- Well, madam. It stopped raining. You may take a bus and go to where you live. To Hampton Court, I mean.

El .- How"d you know I live there? You spied?!

Prof.- Never. The science of speech. It"s my profession. And a hobby, too.

El .- Kidding! And this cop?

Prof .- Irish. Sorry, officer, are you from Ireland?

Policeman - Well, yes,sir,Belfast.
Prof .- You see.

Policeman -Woman, get away!

El -I"ve a right to be here, if I like.

Hear them down in Soho square,

Dropping "h"s" everywhere. Speaking English anyway they

like.

You, sir, did you go to school?

Man: Wadaya tike me for, a fool?

No one taught him "take ” instead of "tike”

Why can’t the English teach their children how to speak?

The French learn French, The Greek learn Greek

But use proper English

You"re regarded as a freak.

Why can"t the English,

Why can"t the English learn to speak?

Prof.- Well, Pickering, I bet in six months I could pass her off as a queen of... of Sheba to the ball.

Pick. -Do you mean it?
El .- Here, what did you say?

Prof.- Yes, you, a squashed cabbage leaf, you, disgrace to the noble, I could pass you off to the ball as , well, a queen of Sheba.

Pick. -I can hardly believe. Well, we"ll discuss it at supper. You know, I"ve just come from India. There are a lot of dialects there...

El .- Buy some flowers from a poor girl.

Prof.- Sorry, Madame, no change.
Pick. Sorry, Ma"am, no change.

All I want is a room somewhere,

Far away from the cold night air.

With one enormous chair,

Aow, wouldn"t it be loverly?

Lots of choc"lates for me to eat,

Lots of coal makin" lots of"eat.

Warm face, warm "ands, warm feet,

Aow, wouldn"t it be loverly?

(Aow, so loverly sittin" abso-bloomin"-lutely still.

I would never budge "till spring

Crept over me windowsill.

Someone"s "ead restin" on my knee,

Warm an" tender as "e can be.

"ho takes good care of me,

Aow, wouldn"t it be loverly?

Loverly, loverly, loverly, loverly)

Scene II

Mrs.P . - I"m Mrs. .Pearce, the housekeeper. Can I help you?

El .- Oh, good morning, missus. I"d like to see the Professor, please. Could you tell me, what it"s about? It"s a business of personal nature.

Mrs.P - Oh, one moment, please. Mr. Higgins!

Prof.- What is it, Mrs. Pearce?

Mrs.P - That"s a young woman who wants to see you, sir.

Prof.- A young woman? What does she want?

Mrs.P - Oh, You see ,sir, she says it"s business of personal nature. She is quite a common girl, sir. Very

common, indeed. I should have sent her away, only I thought perhaps you wanted her to talk to

your machine.

Prof. - Has she an interesting accent?

Mrs.P - Simply ghasty, Mr.Higgins.

Prof.- Good, let her in.

Mrs.P - Very well, sir. It"s for you to say.

Prof.- It"s just a bit of luck, Pickering. I"ll show you how I make my records.

Pick. - Oh, really? I"ll enjoy it!

Mrs.P -This is the young girl.
El .- Good morning, my good men.

Prof.- Oh, no, no! She is no use. I don"t want you, lady!
El .- Don"t be so saucy. Did you tell "im I come in a taxi?

Mrs.P -Nonsense, girl. Do you think a gentleman like Mr. Higgins cared what you came in?

El .- He ain"t said he"s giving lessons? I heard "im say. If my money is not good for him, I can go

elsewhere.

Prof.- Money? Good for what?

El - For you! Now you know. I"m come to have lessons, I am. And to pay for "em.

Prof.- Well, what do you want me to say?

El -If you was a gentleman, you might ask me to sit down.

Prof.- Eh, Pickering should we ask this baggage to sit down or just throw her out of the window?

Pick. - What do you want, my girl?

El .- I... I want to be a lady... in a flower shop. But they won"t take me unless I can talk more genteel.
He said he could teach me, but he...

Pick.- What"s your name, child?

El .- Eliza Doolittle.

Pick. -Won"t you sit down, miss Doolittle?

Prof.- Well, how much do you propose to pay?
El .- I can offer a shilling.

Prof.- You know, Pickering, a shilling... her shilling is the same as 60 pounds of a millionaire. It"s the biggest offer you"ve ever had, Higgins. 60 pounds!

El .- 60 pounds? Where would I get 60 pounds? I never offered you 60 pounds!

Prof.- Oh, don"t cry, silly girl. Nobody is going to touch your money.

El .- What"s this?

Pick. - To wipe your eyes. That"s your handkerchief. Use it, not your sleeve.

Higgins, it"s really interesting. I"ll say you are the greatest teacher in the world if you can make a

queen of this lady in six months. I"ll pay for her lessons.

El .- You are real good. Thank you, captain.

Prof.- It"s nearly impossible. She is so deliciously low, so horrible dirty!

El .- I ain"t dirty! I washed my face and hands before I come, I did!

Prof.- Mrs. Pearce, take her away. Take off all her closes and burn them.

El .- You are not a gentleman to talk so. It"s my best dress!

Mrs.P -I"ll wrap it in a brown paper. But where shall I put her?

Prof.- Put her in a dustbin!

El .- Me?

Prof.- Mew?

Mrs.P - Do be sensible, sir. I"ll put her in the bath first. And you"ll sleep in a proper bedroom. Come with

me, Eliza.

Prof.- So, Pickering, in six month, no, in three month, I"ll make a queen out of this dirty chicken. You"ll

see!

El .-

You"ll be sorry, but your tears"ll be to late!

You"ll be broke, and I"ll have money;

Will I help you? Don"t be funny!

Just you wait, "enry "iggins, just you wait!

Just you wait, "enry "iggins, till you"re sick,

And you scream to fetch a doctor double-quick.

I"ll be off a second later And go straight to the the-ateri

Oh ho ho, "enry "iggins, just you wait!

Ooooooh "enry "iggins! Just you wait until we"re swimmin" in the sea!

Ooooooh "enry "iggins!

And you get a cramp a little ways from me!

When you yell you"re going to drown I"ll get dressed

and go to town! Oh ho ho, "enry "iggins!

Oh ho ho, "enry "iggins! Just you wait!

One day I"ll be famous! I"ll be proper and prim;

Go to St. James so often I will call it St. Jim!

One evening the king will say:

"Oh, Liza, old thing,

I want all of England your praises to sing. Next week on the twentieth of May

I proclaim Liza Doolittle Day!

All the people will celebrate the glory of you

And whatever you wish and want I gladly will do."

"Thanks a lot, King" says I, in a manner well-bred;

But all I want is "enry "iggins "ead!"

"Done," says the King with a stroke.

"Guard, run and bring in the bloke!"

Then they"ll march you, "enry "iggins to the wall;

And the King will tell me: "Liza, sound the call."

As they lift their rifles higher, I"ll shout:

"Ready! Aim! Fire!"

Oh ho ho, "enry "iggins,

Down you"ll go, "enry "iggins!

Just you wait!

Scene III

Prof.- Say your vowels, Eliza. A E I O U

El -AEIOU

Prof.- Wrong. AEIOU

El -That"s what I"ve said.

Prof.- I know, it"s difficult, miss Doolittle, but try to understand. Now say A.

El - A

Prof.- If you don"t say it correctly, you"ll have no lunch, no dinner and no... chocolates!

El - A

Prof.- No, A!

El- A

Prof.- All right. Now say " The rain in Spain stays mainly on the plain"

El - The rine in Spine stais mainly on the pline.

Prof.- 50 times "The rain in Spain goes mainly on the plain" before you go to bed. Now, come closer.
Do you see the flame? Every time you say the sound "H" correctly the flame will waver. Now repeat:
" In Hampshire hurricanes hardly ever happen"

El - In "empshire " urricanes "adly ever "appen.

Prof.- Oh, no. You have no ear at all. Start from the very beginning. Say "Ha-ha-ha"

Mrs.P - Poor Professor Higgins!

Poor Professor Higgins! Night and day

He slaves away! Oh, poor Professor Higgins!

All day long On his feet; Up and down until he"s numb;

Doesn"t rest; Doesn"t eat;

Doesn"t touch a crumb! Poor Professor Higgins!

Poor Professor Higgins! On he plods Against all odds;

Oh, poor Professor Higgins! Nine p.m. Ten p.m.

On through midnight ev"ry night. One a.m. Two a.m. Three...! Quit, Professor Higgins!

Prof.- Cup of tea.

El- Cuppatee.

Prof.- Say "cup".

El- Cup.

Prof.- Cup, cup, cup.

El- Cup,cup, cup.

Prof.- Now say "of

El- Of

Prof.- Cup of tea

El- Cup of tea. I"m so tired.

Prof.- Then go to bed. 50 times "The rain in Spain stays mainly on the plain"

Pick.- Quit, Professor Higgins! Hear our plea

Or payday we Will quit, Professor Higgins!

Ay not I, O not Ow, Pounding pounding in our brain.

Ay not I, O not Ow, Don"t say "Rine," say "Rain"... Poor Professor Higgins!

Scene IV

Mrs.P - Three months of hard work, day and night. First I was sure she won"t cope. But she did it! From my pard I did my best to teach her good manners. It was really difficult to make up a lady of a ... well, a... common girl she was. But now! Now she knows what is her handkerchief for. And she takes bath every day. And she dances and walks, and speaks as a lady. Frankly speaking, I like her. She is a good girl, a hardworking girl. To my mind, probably I shouldn"t speak on this, but to my mind Professor has fallen .. .in love with her. It"s not surprisingly at all, because he created her. He is like Pygmalion...

Prof.- So, Pickering, are you ready for the ball?

Pick.- Yes, Professor, I am. But where is Eliza?

Prof.- Eliza! Hurry up!

Pick.- You are a beauty!

Prof.- Not bad, Eliza. You look quite decent.

  • How kind of you to let me come!

Pick.- Bravo!

In Hampshire hurricanes hardly happen.

Pick.- Bravissimo. Go on!

The rain in Spain stays mainly on the plain.

Prof.- We are making progress. So what about this rain?

Eliza: The rain in Spain stays mainly in the plain!

Prof.- By George, she"s got it! By George, she"s got it! Now, once again where does it rain?

Eliza- On the plain!

On the plain !

Prof.: A nd where"s that soggy plain?
Eliza: In Spain! In Spain!

The three :

The rain in Spain stays mainly in the plain! The rain in Spain stays mainly in the plain!

Prof.- By George, she did it!

Pick.- Yes, Henry. But not only she. You did it.

Pick.-

You did it! You did it!

You said that you would do it

And indeed you did.

This evening, sir, you did it!

You did it! You did it!

We know that we have said it,

But-you did it and the credit

For it all belongs to you!

Prof.- Not only to me, my friend. We did it together. All of us. And you, Mrs. Pierce. And you, my fair lady!

We did it! We did it!

We said that we would do it

And indeed we did.

This evening, friends , we did it!

We did it! We did it!

We said that we would do it

And indeed we did.

Prof.- Would you like to take my hand, lady?

Pick.- And mine, if you please.

Prof.- Now to the ball!

The four - To the ball!

Предварительный просмотр:

Aunt Poger: Well, Mr. Podger, when are you going to do something with

the picture?

The the

Uncle Podger- Oh, darling! Don"t worry! Leave it to me. Don"t you, any

you, worry yourselves about that. I"ll do all that.

U.P. - Jane, you go and buy some nails for me.

  • Oh, Tom, run after Jane. Tell her, I need this size
  • Now you go and get me my hammer, Will.

Where is he? I need a hammer. Could anybody bring me a hammer? Where"s the dammed hammer?

U.P. - OK, guys, OK! And I"ll need a ruler,Bob. And a pencil, Ann, and a stool, Tom, and a spirit-level, Will. And a ...Oh, Maria, you don"t go. You"ll hold me the light.

And Tom, where"s Tom? - Tom, you come here and hand me up the picture

U.P. - Does anybody know where"s my handkerchief? It"s in the coat!

And my coat? Six of you! And you can"t find the coat I put down not five minutes ago! Well, all of the...!

Oh, you can give it up! I"ve found it myself. You can as well ask the cat to
find anything as expect you people to find it.

U.P. - Let"s start. Where"s my hammer? Chair? Ladder? Candle?

  • Stay here! Hold the chair! Light! Nail!
  • There, now the nail"s gone.
  • Shall I stay here all the evening? Or all my life?
  • And where’s my hammer? Great heavens! Six of you and you don"t know,
    what I did with my hammer!
  • Where’s the mark? I can"t see it. Come and look, where is it! You, Tom! ! Jane! Bob!Will!Ann! Maria! Oh, no, Maria, you don"t come!
  • You are all fools! Let me see! I"ll measure it correctly . It"s 31 and 3 inches.
    Divide it in two. How much is it? Tom? Jane? Will? Ann? Bob? Oh, Mary, you
    don"t...
  • Give me a string! I"ll do it in another way.
  • Oh, shit! You are all ...and this ... picture is ...

A.P. -I wouldn"t allow the children to hear such language, Podger!

U. P. - OK, Maria, just see...

A.P. - Next time, Podger, let me know in time when you are going to hammer

a nail. I"ll go to spend a week with my mother!

U. P. -- You women make such a fuss of everything. Why, I like doing a little

job of this sort.

Here you are! And some people would call a man to do a little thing like that!

A.P. - And what about hanging the clock, Poger.! It was my aunt Mary’s present for our marriage!

Предварительный просмотр:

Robin Hood

Jester: (поет речитативом, на манер средневекового менестреля) Once there was a lad that killed a King’s deer,

And gave its meat to his mother.

So he was to be hung at Nottingham Fair

And with him five another…

Guard: Listen! The Sheriff is coming to his castle in Nottingham!

Soldier(ведет арестованного): Where’s the Sheriff?

Guard: Here. What do you want? Who is this man?

Soldier: He is a Saxon. We caught him in the forest. He killed a King’s deer!

Sheriff: What? Did I hear correctly? Killed a King’s deer?!

John: We had no food. I had to kill it! I must feed my family!

Sheriff: How often must I tell you, people? The forest belongs to the King! The animals belong to the King! You mustn’t kill them! Hang him!

John: We were hungry. We had nothing to eat!

Sheriff: Take him away! You’ll be hung tomorrow!

(поет) Look! They want to eat!

To have their piece of meat!

But their only right is to work all day

And to bring me money with no delay.

Or I’ll kill them, I’ll hang them!

For I’m the Sheriff of Nottingham!

Открывается занавес-на сцене городская площадь, торговцы с корзинами, один из них торгует яблоками:

Robin: Come and have a look! The best apples for a trifle! Take five-I’ll give you a knife! Take ten-you’ll get a hen!

Sherif: What are you doing? Why do you sell apples so cheap?

Robin: My father left me a large apple garden, I don’t know what to do with the apples, so I give them to people.

Sherif: Sell me your garden. Where is it?

Robin: Not far from here, sir. I’ll show you. But first I’d like to see the city.

Sherif: What do you want to see? Here’s the castle and the prison. I’ve got five of Robin Hood’s men there. Come to the fair tomorrow and you’ll see us hung them.

Robin: Well, I’ll come tomorrow. And now follow me. (уходят со сцены, занавес закрывается)

Sherif: We have gone so far, where is your apple garden?

Robin: We have come –here it is!

Sherif: But this is not a garden – this is Sherwood forest! And there lives ….

Robin: Robin Hood? Yes, I do! (снимает шляпу и плащ) Welcome to my place! We’ve got a lot of apples over here. And here is one for you! (достает яблоко и ставит на голову шерифу, занавес открывается, на сцене стоят лучники, нацелив луки на шерифа)

How much would you pay for your apple? (шериф дрожит от страха, достает кошелек, отдает Робину)

Robin: No, it’s not enough, give us your ring also. (шериф отдает свой перстень)

Now you may go, but don’t forget you’ve got a lot of friends in Sherwood. Don’t leave your apple!

(шериф убегает)

Brothers(свистят ему вслед, затем танцуют и поют)

Hey-ho, brotthers,

Our homeland is Sherwood,

With no King, with no Sherif

Our life is very good! (занавес)

Jester: The sweetest apples grow in Sherwood,

The sheriff will never forget,

He wants to catch our friend Robin Hood,

But never he will Robin get! (занавес открывается, на сцене Робин Гуд и его друг монах Так)

Tuck: So what have you decided to do, Robin?

Robin: I’m going to Nottingham fair. You and the brothers follow me. Let’s see what we can do to save John and our men from the Sherif.

Tuck: But how do you want to enter the city? Sherif is looking for you everywhere!

Robin: Don’t worry, I’ll invent somethig.

Tuck: Good bye, Robin, take care!

Robin: Meet you at the fair, fat monk!

(Робин идет по лесу и встречает нищего)

Robin: Good morning, poor man. Where are you going?

Beggar: To Nottingham, sir. I don’t have any money on me. Look, sir, only empty pockets. May I go further by my way?

Robin: No, stay where you are. I like your clothes.

Beggar: My clothes? But they are so old and shabby! Who needs them?

Robin: I do. Put them off.

Beggar: Oh, sir, if you take my clothes, what shall I wear?

Robin: I’ll give you good money for them. Four gold coins.

Beggar: Four gold coins for these? Are you kidding? You must be a king to pay four gold coins for this rubbish. But you are not a king. Oh, I know who you are! Here, my clothes, my shoes, everything!

Robin: Wait! I don’t need everything! Pooh! Your shoes are so smelly! But here you are. Four gold coins and your new clothes.

Beggar: For me? New clothes and four gold coins? I feel like a new man!

Robin: You are a new man. And I am a poor beggar. Sorry, I must go. I should get to Nottingham quickly. Good bye and thank you!

Beggar: Thank you, good man. Thank you, R...

(танцует и поет)

I was a poor beggar,

But one day in the wood

I met a man, he gave me gold,

His name was Robin Hood!

Do you know his name?

If you do, don’t say!

He is so brave, he is so kind,

This man in long green hood,

All poor people praise his name

For he is Robin Hood!

Do you know his name?

If you do, don’t say!

(Народ собирается на площади, выходят солдаты, звучит музыка-входит шериф)

Sherif: Quiet! You know the law! These men are criminals! They killed the King’s deer! They must die! Who of you will come and kill them? I give forty gold coins to the man who hangs them. But remember, he must be a Saxon, because according to the law only Saxons can kill Saxons.

Robin: I’ll hang them for that money.

Sherif: Are you a Saxon?

Robin: Ye, I am. Give me the money and I’ll hang them gladly!

Sherif: Here is your money. Hurry up, hang them! (барабаны)

Robin: Stop. First I must hear their confession. It’s also a law, isn’t it, Sheriff? (подходит к лесным братьям, стоящим в толпе с закрытыми капюшонами лицами, шепчется с ними)

Sherif: Come on. Perform your job quickly, beggar. I want to have my dinner.

Robin: Dinner? Some more apples for dinner, Sherif? (достает рожок, дает сигнал, люди в толпе снимают капюшоны, набрасываются на стражу, освобождают братьев, все убегают)

Sherif: Catch them, why are you staying here? The city is full of Robin Hood’s men!

Jester:

Ha-ha-ha! What a day!

Robin helped them to escape!

Ha-ha-ha!All Saxons laugh!

Robin Hood is our love!

Robin: Welcome to Sherwood, brothers! We need good shooters to fight the Sherif.

Tuck: Dont’ worry. We’ll help your mother. We’ll send her food and money.

Brothers: Thank you, friends. We’ve always dreamt to stay with you and to fight for all the poor!

Robin: Let me introduce you my stuff. Here are my best shooters!

(занавес открывается, братья поют и танцуют)

Hey-ho, brothers,

We all live in Sherwood!

With no King, with no Sherif

Our life is very good!

Robin: So these are my brave men!

Marian: And women!

Robin: And a woman- the most beautiful woman of Sherwood forest- Maid Marian.

Marian: Thank you, Robin. Don’t be so pompous! Half of your “brothers” are women!

Robin: What do you mean, Marian?

Marian: I mean what I say: half of your brothers are...sisters! Girls, he doesn’t believe. Let’s persuade him! Our hero! Our glorious Robin! He thinks only men can firght properly!

(девушки танцуют)

Marian: Robin, how do you feel?

Robin: I’m overhelmed, thrilled, stuperfied! My best shooters are women!

Marian: We also want to fight for freedom and justice! We dont’ like just sitting at home changing nappies and cooking!

Tuck: Cooking! Marian, I want to eat again!

Marian: Then go and cook your meal yourself!

Tuck: But you must cook for me! You are a woman!

Marian: I must? Not in this play! Have you ever seen a law saying women MUST cook? So, go and find it, then I’ll cook for you. And meanwhile you may eat this. (дает ему яблоко)

Robin: Stop, you two! Don’t argue. Only all together we can win over the King and the Sherif. Let’s better sing our song!

We live in this green forest, the forest of Sherwood

We fight the rich, we help the poor with our Robin Hood!

Jetser: And if you are in danger or needing any help,

Just say this name, just say this name,

Just say this name again!

All together: Robin Hood! Robin Hood! And life will change for good!

(поклоны)

Jester: Let me introduce the company:

Robin Hood – the brave hero of Sherwood

Prior Tuck- our favorite fat monk

Maid Marion- the most beautiful woman of Sherwood

Brothers and sisters- Robin Hood’s shooters who fight with him for freedom

And some day we’ll certainly win, because we are all

FRIENDS!

(поем Friends will be friends)


Инновационный проект Спектакль «Золотой ключик» по мотивам сказки Алексея Николаевича Толстого «Золотой ключик, или Приключения Буратино» на английском языке


Автор проекта: Локтева М.Н.
Участники проекта: воспитанники ЦРТДЮ ст. Северская, 9-10лет
Тема: Спектакль «Золотой ключик» по мотивам сказки Алексея Николаевича Толстого «Золотой ключик, или Приключения Буратино» на английском языке.
Место реализации :ЦРТДЮ ст. Северская.
Актуальность: Дети, переходя на среднюю ступень обучения, теряют интерес в изучении английского языка. Совместная деятельность театрального объединения и языковой студии даёт возможность ближе познакомить с детей с английским языком и, повысить их мотивацию в изучении иностранного языка. Данный проектучитывает возрастные особенности детей, а так же желание учащихся проявить себя в творческой деятельности, что повышает мотивацию изучения иностранного языка
Основная идея: Дать возможность учащимся, с помощью театрализованного представления, использовать свои знания и навыки английского языка,в реальных жизненных ситуациях или максимально приближенных к ним.
Цель образовательного процесса:
Создание положительной мотивации, познавательной активности и потребности в практическом использовании английского языка в различных сферах деятельности.
Задачи проекта:
1. Развитие творческого потенциала учащихся через участие в постановке и представлении театрального действия.
2. Развитие чувства ответственности за результат.
3. Научиться выполнять творческие задания различного характера;
4.Совершенствовать умение общаться на иностранном языке;
Организация занятий
Основные виды деятельности, используемые при работе с учащимися:
-Ритмопластика;
-Культура и техника речи;
-Актерское мастерство;
-Английский язык
-Создание спектакля.
Алгоритм работы с пьесой.
Выбор пьесы и обсуждение ее с детьми.
Перевод пьесы на английский язык.
Деление пьесы на эпизоды и творческий пересказ их детьми.
Работа над отдельными эпизодами на английском языке.
Создание совместно с детьми эскизов декораций и костюмов.
Пошив костюмов. Изготовление декораций.
Переход к тексту пьесы: работа над эпизодами. Уточнение предлагаемых
обстоятельств и мотивов поведения отдельных персонажей.
Работа над выразительностью речи и подлинностью поведения в
сценических условиях;
Репетиция отдельных картин в разных составах с деталями декораций и
реквизита, с музыкальным оформлением.
Репетиция всей пьесы целиком в костюмах.
Назначение ответственных за смену декораций и реквизит.
Премьера спектакля.
Подведение итогов работы, обсуждение спектакля.
Повторные показы спектакля
Временные рамки проекта
1 этап - ПОДГОТОВИТЕЛЬНЫЙ
- создание методического инструментария для работы театрального
объединения в составе художественно отдела ЦРТДЮ ст.Северской
2 этап - ОСНОВНОЙ
- апробация методических материалов
- систематизация наработанного материала
3 этап - ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНЫЙ - 2015 – 2016 учебный год.
- обобщение опыта, создание творческой копилки из наработанных
материалов
Ожидаемые результаты
В результате реализации программы у обучающихся будут сформированы УУД:
Личностные УУД (обучающийся научится использовать приобретенные знания и умения в практической деятельности и повседневной жизни;потребность сотрудничества, доброжелательное отношение к сверстникам, бесконфликтное поведение, этические чувства, эстетические потребности, ценности и чувства на основе опыта слушания и заучивания произведений художественной литературы; проявление индивидуальных творческих способностей, осознание значимости занятий театральнымискусством для личного развития).
Регулятивные УУД (понимать и принимать учебную задачу, адекватно воспринимать предложения и оценку со стороны взрослых и сверстников, анализировать причины успеха/неуспеха).
Познавательные УУД (понимать и применять полученную информацию при выполнении заданий, устанавливать аналогии).
Коммуникативные УУД (включаться в диалог, в коллективное обсуждение, проявлять инициативу и активность, работать в группе, учитывать мнения партнёров; предлагать помощь и сотрудничество; договариваться о
распределении функций и ролей в совместной деятельности, формулировать собственное мнение и позицию, адекватно оценивать собственное поведение и поведение окружающих).

Золотой ключик

A Golden Key or the Adventures of Pinnokio


Место реализации : ЦРТДЮ ст. Северская.
Участники: воспитанники ЦРТДЮ ст. Северская, 8-9 лет
Количество участников: 14 человек
Оборудование: мультимедийная система, ноутбук, магнитофон, видеокамера, ширмы, дерево, шарманка, коврик-озеро, золотой ключик, азбука, монеты, костюмы.
Действующие лица:
Автор
Папа Карло
Джузеппе
Буратино
Карабас Барабас
Мальвина
Пьеро
Лиса Алиса
Кот Базилио
Лягушки
Тортила
Артемон Пауки
Клоуны

1 Тема Буратино
Авторы
Дорогие ребятишки,
Девчонки и мальчишки!
В этот час
Покажем сказку мы для вас.
Жил был старый шарманщик,
Шарманщика звали Карло
однажды Карло куклу вырезал
и напевал.песню

Появляется Папа Карло

Папа КарлоВот и вырезал я себе сына назову его я Буратино
Papa Carlo: I have cut out a son for me. I will name him Pinnokio.

Буратино: Буратино- это я, С Папой Карло мы друзья.
Pinnokio: Pinnokio- it"s me. We"re friends with my papa!

Джузеппе Хороший у тебя сын получился, Карло...Только он очень глупый, и ему надо идти в школу...
Juzeppe You re got a nice son, Karlo... But hi is very foolish, he should go to school...

Папа Карло: Пора начинать учиться вот тебе азбука и бутерброд иди Буратино в школу
Papa Carlo: Pinnokio , it"s time to go to school! Here is an alphabet,here is a sandwich аnd you may go.

(Буратино обращает внимание на нарисованный холст)(Pinnokioseesthedrawnрicture)
Буратино А что это за нарисованный огонь?...
Pinnokio:What is it? A drawn firе?

Папа КарлоЭтот огонь хранит тайну...
Papa Carlo:There is a secret about this fire.

Джузеппе: ...но тебе пора идти учиться Буратино...
Juzeppe: But you must go to school!

Папа Карло Иди, иди Буратино...
Papa Carlo Go on, Pinnokio...

Джузеппе ….О -О- О...Очень любознательный Буратино...Я думаю школа ему понравится...
Juzeppe: O-o-o...Very curious Pinnokio... I think he ll enjoy school.

2 Тема Карабас
Буратино:В школу я иду учиться...(слышит музыку) Что за музыка? ...Пойдупослушаю...авшколуяпойдупотом...
Pinnokio: I am going to school.What is it?A music? I will go and listen!.

Клоуны: Мы клоуны, мы клоуны...Заходи к нам в цирк...У нас директор Карабас, он кукол приведет сейчас...
Clowns: We are clowns! We are clowns! Come to our circus! Our master Karabas , he will bring his puppets !

Звучит музыка, Появляется Карабасс куклами на веревочке
(Music is playing.Karabas appears with puppets)

Мальвина: Какой ужасный Карабас, Он обижает нас,
Malvina: What a terrifying Carabas .He beats us!

Пьеро: Не плачьте, милая Мальвина, я буду вас защищать
Pierro: Don"t cry, dear, I will defend you!

Клоуны: Карабас ужасный, Карабас страшный...Злой, противный Ка-ра-бас...
Clowns: Karabas is awful, Karabas is scaring!...Evil, disgusting Karabas!

Буратино: А чхи! /чихает/
Pinnokio: Apchi!
Пьеро: Смотрите, милая Мальвина, Это Буратино!
Pierro: Look,Malvina, it"s Pinnokio! Hide away,Pinnokio ,Carabas may hear you!

АртемонБуратино прячься тебя может услышать Карабас
Artemon: Hide away Pinnokio, Karabas may hear you!

Буратино:Всё слышал я и вам готов помочь, друзья.
Pinnokio: I have heard everything,I am here and ready to help you,my friends!

Клоуны: Но как? Скажи нам Буратино...
Clowns: But how? Tell us Pinnokio!

(КарабасзаметилБуратино)
(Karabas noticed Pinnokio)

Карабас:Кто это здесь?...А а а Это ты деревянный мальчишка... Тыпойдешьвогонь...
Karabas:Who is here?...A a a It"s you,wooden boy! Youwillgotothefire.

Буратино:у Папы Карло есть картина, нарисованный огонь он не страшен мне...
Pinnokio: But I am not afraid! The fire is not real in my papa"s room.

Карабас /в сторону/: Тайну этого огня,я Знаю
Karabas: It"s me who knows the secret of this fire

Карабас:Дам тебе я пять монет, а ты никому не говори про этот огонь и отдай мне свою азбуку...Школа это плохо...ХА-ХА
Karabas. I will give you five coins,but you mustn"t tell anybody about this fire .Give me your alphabet! ...School is a bad thing ...Ha-ha

Буратино: Пять золотых этоудача!
Pinnokio: Five golden coins!I am lucky!

Клоуны:Нет, Буратино!!! не отдавай свою азбуку...Ты должен идти в школу...
Clowns:Oh,no, Pinnokio!Don"t give your alphabet! You must go to school!

Карабас:Уходи прочь...(сам себе)Нужно найти золотой ключик который я потерял, и открыть дверь за картиной
Karabas: Go away! I need to find a golden key and open the door behind the picture.

(Буратино убегает) (Карабас уводит кукол)
(Pinnokio is running .Karabas is taking the puppets away)

3 Алиса и Базилио
Появляются лиса Алиса и кот Базилио
Alice- the Fox and Basilio-the Cat appear

Алиса: Куда ты идешь дружок? И что звенит у тебя в кармане?
Alice-the Fox:Where are you going ,my friend ? And what is ringing in your pocket?

Базилио: Этозолотыемонеты...
Bazilio:Golden coins!

Буратино:Эти монеты Карабас мне дал,...я куплю папе карло куртку и пойду учиться в школу
Pinnokio:Karabas gave me these coins .I"ll buy a jacket for my Papa and go to school .

Базилио:в школу? Это не интересно...
Bazilio:To school! It"s boring!

Алиса: Лучше пойдем с нами в страну веселья там есть Поле Чудес...
Alice:You"d better go with us to a Merry-Land where there"s a Wonder-Field .

Базилиотам можно закопать деньги и из них вырастит золотое дерево...
Bazilio: You may dig your money into the ground and a big gold tree will grow instead .
Буратино: Дерево золотое, большое-пребольшое…
Pinnokio:The tree is gold . large and tall..

Алиса и Базилио: Дерево золотое, большое-пребольшое.
Alice and Bazilio: The tree is gold ,large and tall .

Буратино:Да я хочу много денег...
Pinnokio:Yes ,I want a lot of money …

(Буратино, Алиса, Базилио идут на Поле Чудес)

Базилио:Вот под деревом песок.
Bazillio: Here"s sand under the tree .

Алиса: Деньги спрячь туда дружок.
Alice:Hide your money there,my friend!

Буратино:Деньги я закопал Крекс, пекс, фекс теперь я буду ждать.
Pinnokio: I"ve dug my money , Kreks,peks,feks Now I"m waiting .

(буратинождетподдеревом, появляютсяпауки)
(Pinnokio is waiting under the tree,the spiders appear)

Паук: Глупый, глупый Буратино...Ничего у тебя не получится...Из монет не растут золотые деревья...
The spider:Foolish,foolish ,Pinnokio! You"ll have nothing! Gold trees won"t grow from coins .

Базилио: ГлупыйБуратино...
Bazillio: Foolish Pinnokio ...

Алиса: давай бросим его в пруд...
Alice: Let"s throw him in the pond!

Паук: Бедный, бедный Буратино... Его бросили в болото...Ну почему ты не послушал нас...
The Spider: Foolish,foolish Pinnokio ...You are in the pond.Why didn"t you listen to us?

Алиса и Базилио бросают Буратино в пруд, забирают монеты, уходят.(Bazillion and Alice are taking money from Pinnokio , throwing him in the pond and going away)

4 Тортила
Появляются лягушки.
TheFrogsappear

Лягушки:Ктоэто?
The. Frogs: Who is it?

Буратино:Я Буратино. Лиса Алиса и кот Базилио обманули меня...украли мои монеты и бросили меня в пруд...
The Pinnokio: I"m Pinnokio. Alice the Fox and Bazillio the Cat stolen my money and throen me to the pond.

Лягушки:Бедный Буратино... ...Буратино тебе поможет черепаха Тортила... она старая но умная...
Frogs: Foolish,foolish Pinnokio .Tortilla the tortoise will help you, she is old and wise.

Появляется Тортила

Лягушки:Здравствуй Мудрая Тортила, Помоги Буратино.
Frogs: Hello, Wise Tortilla,help Pinnokio,please!

Тортила:Здравствуй Буратино...Я не знаю как тебе помочь, но у меня есть золотой ключик от тайной комнаты, его потерял КАРАБАС... может он тебе поможет...бери его и беги домой
Tortilla: Hello,Pinnokio! I don"t know how to help you,but I have a gold key from the secret room .May be,it"ll help you .Take it and run away!

Буратино:Спасибо, милые друзья,
Pinnokio:Thank you my true friends!

Лягушки: Пока - пока...
Frogs: Byebye..
5 Азбука
По дороге домой Буратино встречает Мальвину, Артемона, Пьеро
Мальвина:Буратино, где ты был?
Malvina: Where have you been ,Pinnokio?
Артемон:Мы тебя здесь долго ждем...
Artemon:We"ve been waiting for you for a long time!

ПьероМы убежали от Карабаса и теперь идем в школу
Pierro:We"ve run from Karabas and now we"re going to school .

Мальвина: Это – азбука твоя, идем в школу вместе
Malvina: It"s your alphabet ,take it and let"s go to school together!

Буратино:нет не пойду... я бегу домой...(Буратино пытается толкнуть Мальвину.) У меня есть золотой ключик он может открыть тайную дверь в комнате Папы Карло...
Pinnokio:No,I won"t go , I"m running home ….I"ve got a gold key,it"ll open the secret door in Papa Carlo"s room.

Артемон: а что это за дверь?
Artemon: What door is it?

Буратино:Я не знаю? Карабас тоже хочет её открыть...
Pinnokio: I don"t know . Karabas also wants to open it...

Пьеро:тогда побежали скорей...откроем её первыми...
Pierro: Then,let"s run and open it.

Куклы вбегают в комнату Карло и Джузеппе, открывают дверь

Карло: Чтослучилось?
Papa Carlo:What s happened?

Джузеппе: Что случилось?
Juzeppe:Whatshappened?
Буратино: Я НАШЕЛ ЗОЛОТОЙ КЛЮЧИК ОН ОТКРОЕТ ТАЙНУЮ ДВЕРЬ...И МЫ УЗНАЕМ ЧТО ЗА НЕЙ...
Pinnokio I ve found a golden key, it will open a secret door. And we ll know what is behind it.

Карло:Молодец Буратино! Открывай дверь...
Papa Carlo:What a brave Pinnokio! Openthedoor.

Джузеппе: Молодец Буратино, ты очень смелый мальчик...
Juzeppe: Good for you, Pinnokio, you re very brave.

6 Дверь
(Буратино открывает дверь)
Буратино:(удивленно) Здесь и сцена, здесь и зал,...Это театр...
Pinnokio:There"s a scene ,there"s a hall.
It"satheater!

Мальвина:Это прекрасно...Куклы смогут здесь играть и веселить детей...
Malvina: It"s wonderful! The dolls can play and make children happy.

Артемон:Да, и Карабас нас не сможет обижать..
Artemon:Yes, and Karabas can"t …

Пьеро:Теперьтеатрбудетздесь
Pierro:Now there will be a theater!

Буратино: Пусть здесь звучит только смех,
Pinnokio: Let children only laugh here!

Все хором: Добро пожаловать к нам..
All: Welkome to our Theater!
7 финальная музыка

Школьный театр на английском языке, как средство создания игровой иноязычной среды в начальной школе.

В нашей школе изучение английского языка начинается с первого класса. Когда мои ученики были в первом классе, я ставила с ними маленькие спектакли на английском языке, использовала много речевок и песен.

В четвертом классе мы поставили спектакль The Snow Queen.

Сейчас они уже заканчивают 5 класс. Прочитав сказку “Snow White and the Seven Dwarfs’, ребята решили поставить спектакль по ней.

Какие же компетенции формирует театр? Прежде всего это, коммуникативная компетенция , которая включает в себя знание и использование английского языка, совершенствуя знания ребят, обогащая их словарный запас, развивая их память и беглость речи.

Программа составлена с учетом возрастных особенностей детей, желанием проявить себя в творческой деятельности, что повышает мотивацию изучения иностранного языка, а также, нашего опыта в том, что он позволяет осуществить перенос учебных знаний на практику, в ситуации, в которых организуется речевое свободное общение.

Цели и задачи

Обучающие цели :

1. Развитие и совершенствование коммуникативной компетенции учащихся.

2. Расширение содержательной основы обучения за счет овладения учащимися определенным объемом лексико-грамматических знаний.

Воспитывающие цели:

1. Создание положительной мотивации, познавательной активности и потребности в практическом использовании языка в различных сферах деятельности.

2. Развитие чувства ответственности за результат, учиться работать в группе дружно;

3. Использование элементов соревнования для повышения мотивации учащихся в говорении;

4. учиться работать в группе, слушая друг друга;

5. вызвать желание у детей сделать что-то хорошее для одноклассника;

6. Научиться слушать выступающего

Развивающие цели :

    Развитие творческого потенциала учащихся через участие в постановке и представлении театрального действия.

    научиться представлять публично свою работу.

Образовательная цель:

Расширение ключевых компетентностей:

Многофункциональности (позволяет решать различные проблемы в повседневной социальной жизни)

Значительное интеллектуальное развитие (абстрактное мышление, определение своей собственной позиции, самооценка критического мышления и др.)

Задачи:

Учащиеся должны:

Совершенствоваться в грамотном и выразительном чтении текстов (ролей);

Совершенствовать умение общаться на иностранном языке и аудировать;

Научиться выражать свое мнение к той или иной проблеме;

Научиться выполнять творческие задания различного характера;

Развивать способность работать в коллективе.

Воспитательные и образовательные задачи:

    Развивать творческие способности детей, их желание фантазировать и реализовывать желаемое в действительности.

    Способствовать развитию театрального творчества, художественных и индивидуальных способностей детей.

    Учить детей умело использовать речевые приемы рассказывания: интонацию, логическое ударение, выразительность, паузы, силу голоса.

Этапы работы:

    Подготовительный этап:

Прочтение сказки

Написание сценария

Организация детей по группам:

а) артисты

б) художники-декораторы

в) костюмеры

2. Основной этап:

Репетиции

Подготовка костюмов

Подбор музыкального сопровождения.

3. Заключительный этап:

Спектакль для учащихся 4-6 классов.

Спектакль

Творческая группа:

1. Учащиеся 5 класса ГБОУ школа 457

2. Ястребова О.Н. – учитель английского языка ГБОУ школа 457

Snow White and the Seven Dwarfs

(After Brothers Grimm)

Characters:

Narrator Once upon a time there lived a Queen. One day a little daughter was born to her. She was named Snow White. The princess had skin as white as snow, lips as red as a rose, and hair as black as ebony.

Soon the good Queen died. The King married again. The new Queen was very beautiful, but cruel and selfish. She spent a lot of time looking in her Magic Mirror.

Scene 1.

Setting: A room in the palace,

Queen:

Magic Mirror in my hand,

Magic Mirror :

Narrator :

The Queen was very pleased to hear that. She knew that the Magic Mirror always spoke only the truth.

But Snow White grew up and she became very pretty. So one day …

Queen :

Magic Mirror in my hand,

Who’s the fairest in the land?

Magic Mirror :

You, who hold me in your hand,

Narrator:

The Queen became very angry when she heard the Magic Mirror’s words. She turned green and yellow with envy. She sent for one of her huntsmen who lived near the forest.

Queen (to the huntsman):

Let me never see this girl. Take her to the forest, kill her and bring me her heart.

Huntsman:

Yes, Your Majesty!

Queen :

Here’s a bag of gold for your work. (throws it to him)

Scene 2.

Setting: In the forest.

Narrator :

The Huntsman took little Snow White deep in the forest. Then he took out his knife. He was ready to kill the poor girl.

Snow White:

Oh, dear Huntsman, leave me alive! Don’t kill me! I’ll run far in the forest and never come home again! I promise!

Huntsman:

Well, run away then, poor child I will not hurt you. (To himself) I cannot do such an awful thing. I will trick the wicked Queen. I’ll give her the heart of some wild animal that I will kill.

Narrator:

And he did this. He left poor Snow White all alone in the dark forest. She was so frightened and did not know what to do and where to go. She ran and ran and became very tired. Suddenly she saw a little house in front of her.

Scene 3.

Setting: In the little house.

Snow White:

I’ll go inside it. (She pushes the door and opens it)

Oh, how small it looks! And how neat, clean and tidy it is! And how many different little things are here! One, two, three, four, five, six, seven beds, seven little beds, seven plates, cups, knives and forks on the table. I’m so hungry and thirsty. (She sits at the table, eats a bit of bread and some porridge out of each plate, and drinks some milk out of each cup.)

Oh, I’m so sleepy! (She tries to sleep in each of the beds. Finally she finds the most comfortable and falls asleep at once.)

Narrator:

Soon it became quite dark. The owners of the little house came back. They were seven little dwarfs. They worked hard every day in the mountains. They entered the room and understood that somebody had been in their house, for the things were in disorder.

The First Dwarf:

Who has been sitting on my chair?

The Second Dwarf:

Who has been eating off my plate?

The Third Dwarf:

Who has been eating my porridge?

The Fourth Dwarf:

And who has been eating my bread?

The Fifth Dwarf :

Who has been using my fork?

The Sixth Dwarf:

Who has been cutting with my knife?

The Seventh Dwarf:

And who has been drinking out of my cup?

The First Dwarf :

Who has been lying on my bed?

Someone has been lying on my bed.

(The Seventh Dwarf sees Snow White sleeping in his bed. He calls his brothers to come up and look.)

All the rest Dwarfs (together):

What a beautiful girl she is!

(Snow White awakes. She is quite frightened when she sees the seven little men. But soon she understands that they are friendly.)

The Dwarfs:

Don’t be afraid! We won’t hurt you. Believe us! We are your friends!

The First Dwarf:

Dear girl, what is your name? Why have you come to our house?

Snow White :

I’m a princess. My name is Snow White. My mother died when I was a child. And my stepmother wanted to kill me. I can’t go home. May I stay with you, dear friends?

The Second Dwarf:

Certainly, you may. And we’ll take care of your. You’ll become our sister.

The Third Dwarf:

If you stay with us will you look after us? Will you cook, make the beds, wash and keep everything neat and clean while we are working?

Snow White:

With great pleasure!

Narrator:

And the Snow White stayed with the seven little dwarfs and kept their house tidy. Every morning the dwarfs went into the mountains. In the evening they came back home. Snow White had the house clean and the supper ready. But for the whole day she was left alone. The dwarfs worried about the girl. So when they went away they warned her about her stepmother.

One of the Dwarfs:

Dear girl, you must be on your guard against your stepmother.

She will soon learn that you live here. Take care and don’t let anybody come into the house.

Scene 4.

Queen:

Magic Mirror in my hand,

Who’s the fairest in the land?

Magic Mirror:

You, who hold me in your hand,

You were the fairest in the land;

But, today, I’ll tell you true

Snow White is more fair than you!

Among the forest, darkly green,

She lives with dwarfs - the hills between.

Narrator:

The Queen was astonished. But she knew that Magic Mirror always spoke the truth. So she understood that the Huntsman had deceived her and the Snow White was still alive.

She made a poisoned apple, the dressed up as on old peasant woman and hurried to the house where The Snow White lived.

Scene 5.

Setting: In the forest.

(The Queen finds the house and knocks the door)

Snow White:

Queen:

I want to give you an apple, dear girl.

Snow White:

Oh, sorry, old lady I can’t open the door.

Queen:

Why? Are you afraid of me? Look, the apple is so ripe and tasty! I’ll cut the apple into two halves. You’ll eat the red part and I’ll eat the white.

Narrator:

Only the red part was poisoned. Snow White stretched out her hand and took the poisoned half of the apple.

(Snow White takes a bite of the apple and falls down as if dead on the floor)

Queen:

White as snow, red as blood!

The dwarfs will never wake you up!

Scene 6.

Setting: A room in the palace.

(The Queen comes back and wants to talk to the Magic Mirror)

Queen:

Magic Mirror in my hand,

Who’s the fairest in the land?

Magic Mirror:

You, who hold me in your hand,

You are the fairest in the land.

Scene 7.

Setting: In the little house in the forest.

(The seven Dwarfs come back .They see Snow White lying on the floor)

The First Dwarf:

The wicked stepmother has found her. Our dear girl is dead.

The Second Dwarf :

But her cheeks are so rosy!

The Third Dwarf:

And she looks as if she is not dead!

The Fourth Dwarf:

We cannot bury her.

Narrator:

And the Dwarfs began to make a glass case for Snow White. For a long, long time Snow White lay peaceful in the glass case looked as if she was asleep. The dwarfs took guard over the case in turn.

One day a King’s son came riding by.

Prince: (addressing the Fifth Dwarf who was on guard on that day)

Who is this beautiful girl?

The Fifth Dwarf:

She is the daughter of our King. Her name is Snow White. Her stepmother killed her. And who are you, noble man?

Prince :

I’m the prince and my country is not far from here. May I have a look at the King’s daughter?

The Fifth Dwarf:

Narrator:

The Prince looked at Snow White. She was so lovely. The Prince fell in love at once. He opened the glass case. Then he kissed the beautiful girl. The witch’s spell was broken. Snow White came alive.

(All the rest Dwarfs appear on the stage)

All the Dwarfs (together):

How happy we are that you are alive, dear Snow White!

Prince:

I love Snow White and I want to take her to my palace.

The Dwarfs : We are happy to hear that! But promise that you will come back and see us often.

We’ll miss you so much, Snow White.

Snow White:

I promise, I promise. I’ll never forget you, dear dwarfs!

- (фр. spectacle, из лат. spectaculum «зрелище») произведение сценического искусства; может ставиться как на театральной сцене, так и на радио (радиоспектакль) и на телевидении (телевизионный спектакль). Содержание 1 Театральный… … Википедия

спектакль - См … Словарь синонимов

СПЕКТАКЛЬ - (фр. spectacle, от лат. spectaculum). Вообще зрелище, преимущественно же театральное, пьеса представляемая, представление. Словарь иностранных слов, вошедших в состав русского языка. Чудинов А.Н., 1910. СПЕКТАКЛЬ зрелище вообще, в частности… … Словарь иностранных слов русского языка

СПЕКТАКЛЬ - СПЕКТАКЛЬ, спектакля, муж. (от лат. spectaculum зрелище). Театральное представление. Любительский спектакль (в исполнении любителей). Детский спектакль (для детей). Пьеса выдержала двадцать спектаклей. «На завтрашний спектакль имеете билет?»… … Толковый словарь Ушакова

Спектакль - зрѣлище вообще (ирон.) о скандалѣ. Ср. Чацкій пересталъ владѣть собой и даже не замѣчаетъ, что онъ самъ составляетъ спектакль на балѣ. Гончаровъ. Мильонъ терзаній. Ср. Не только слышалъ, но почти былъ свидѣтелемъ этого назидательнаго спектакля … Большой толково-фразеологический словарь Михельсона (оригинальная орфография)

спектакль - я, ж. spectacle m.,> нем. Spectakul, Spektakel <лат. spectaculum зрелище. 1. Театральное представление. Первоначально о представлениях иностранных театральных трупп, с сер. 60 х годов 18 в. о русских зрелищах. Рус. соответствия: позорище,… … Исторический словарь галлицизмов русского языка

спектакль - СПЕКТАКЛЬ, зрелище, постановка, представление, пьеса, устар. действо, устар. лицедейство … Словарь-тезаурус синонимов русской речи

СПЕКТАКЛЬ - СПЕКТАКЛЬ, я, муж. 1. Театральное представление. Ставить с. Любительский с. (в исполнении любителей). 2. перен. Смешное, занятное зрелище (разг.). Разыграли с. на кухне. Толковый словарь Ожегова. С.И. Ожегов, Н.Ю. Шведова. 1949 1992 … Толковый словарь Ожегова

СПЕКТАКЛЬ - муж., франц. зрелище, особ. театральное. Спектр солнечный, свет, луч солнца, разложенный гранным стеклом на цветные огни, на радугу. Толковый словарь Даля. В.И. Даль. 1863 1866 … Толковый словарь Даля

Спектакль - публичный показ театральной постановки в живом исполнении... Источник: МОДЕЛЬНЫЙ ЗАКОН О ТЕАТРЕ И ТЕАТРАЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ … Официальная терминология

спектакль - видеть спектакль восприятие играть спектакли действие идёт спектакль действие, субъект понравился спектакль субъект, эмоции посмотреть спектакль восприятие поставить спектакль существование / создание сделать спектакль существование … Глагольной сочетаемости непредметных имён

Книги

  • Спектакль. Балетмейстер. Танцовщик , Э. Королева. В книге прослежен двадцатилетний творческий путь молдавского балетного театра. Читатель познакомится с постановками балетов, встретится с разнообразными сценическими образами, созданными… Купить за 330 руб
  • Спектакль на всю жизнь , Эйтан Финкельштейн. Формально новая книга Эйтана Финкельштейна, автора романов "Пастухи фараона" и "Лабиринт", - сборник рассказов, но фактически это история жизни русско-американскоготеатрального директора.…

← Вернуться

×
Вступай в сообщество «vidental.ru»!
ВКонтакте:
Я уже подписан на сообщество «vidental.ru»